lørdag 16. juni 2012

Veldig lenge siden sist

Det er veldig lenge siden jeg har oppdatert her. Grunnen har delvis vært at jeg har vært opptatt med eksamener, delvis at ting har stått stille for tiden.
Spisingen går ikke så veldig bra for tiden, vi har en skikkelig nedtur nå. Man kan vel kanskje ikke forvente annet, siden det har gått veldig oppover så lenge.
For ca en måneds tid siden begynte hun å spise dårligere. Hun blir fort lei av å sitte ved bordet, og begynner fort å grise med maten og si hun er mett.
Hun fylte nettopp to år, og er veldig typisk for to årsalderen syns jeg. Det kan også være litt av grunnen til at hun ikke vil sitte lenge ved bordet. Hun vil gjerne bestemme det meste selv.

Hun spiser heldigvis nok til å holde vekten stabil. og det er jo positivt.
Ellers skulle vi jo egentlig ned på spiseteamet igjen i løpet av juni/juli, men etter en telefon dit for en ukes tid siden fikk jeg beskjed om at det ikke blir noe av. Siden det gikk så bra tidligere, har vi blitt nedprioritert og får ikke komme ned før i høst en gang. Dessverre. Jeg skulle ønske vi fikk time nå, for jeg syns vi trenger hjelp nå. Situasjonen virker temmelig fastlåst, og siden hun spiser lite og tuller mye ved bordet, er det vanskelig å forholde seg positiv og skape positiv atmosfære rundt måltidene.

Men, vi får bare satse på at ting bedrer seg snart :)

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Jeg leser med stor interesse bloggen din. Vi sliter selv med ei lita pia som ikke spiser. Hun har idag nesesonde, men venter på knapp-operasjon.
    Håper at spisingen til pia di har blitt bedre. Hvis du orker, vil jeg bli veldig takknemlig om du kan skrive litt om tips til hvilken mat som faller i smak (både sunt og usunt). Kan du også si litt om knappen. Hvordan fungerer det i praksis. Er matingen lettere nå? Hvor lang tid bruker du på sondingen med knapp kontra nesesonde? Sonder du vanlig mat, eller sondemat? Fordeler og ulemper med knapp? Hvordan foregår spisetreningen i praksis?
    På forhånd takk.

    Mvh Berit

    SvarSlett
  2. Hei Berit, jeg har svart deg i nytt innlegg :)

    SvarSlett