fredag 16. mars 2012

Opp og ned...

Nå har det gått over tre uker siden vi fikk en ny start.
I starten av den tredje uka mente vi å se en forandring. En av dagene spiste hun faktisk like mye kalorier som vi hadde fjernet! Vekta etter to uker viste ca 3-400 gram ned fra vi startet med dette. Jeg aner ikke hva som er forventet, men jeg tror nok ikke vi skal ha for store forventninger heller.

Men så ble hun syk forrige helg. Merket først at matlysten forsvant, og så kom feberen. Hun var syk fra lørdag til onsdag. På onsdag spiste hun litt mer igjen, og i går hadde hun også spist litt i barnehagen. Hun har i det siste spurt etter brødskive, siden hun ser at vi andre spiser det, og alle de andre barna i barnehagen. Jeg er sånn i tvil om jeg skal la henne få det, men har valgt å prøve det. Og hun har jo faktisk spist noen få biter. De har gått rimelig greit ned, uten å gi ubehag. Og hun virker å kose seg med det. Spørsmålet er bare om jeg ikke skulle gjort det, siden de på Rikshospitalet mener at hun ikke er klar for det. Så da har jeg sendt en mail dit, og venter fortsatt på svar :)

Ellers ser det ut som om makaroni, og da helst med hvit saus på, er den store favoritten. Vi hadde også fiskekaker i brun saus med makaroni til her en dag, og da spiste hun noen skjeer av det :) Annen mat hun liker veldig godt, er majones (slikker av tuben), revet ost, nugatti og så er hun glad i paprikabamser og ostepop.

Jeg syns det er vanskelig å variere da, det blir mye av det samme. Men så lenge hun vil ha det så er det nok greit :)

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar