tirsdag 6. mars 2012

To uker

Ja, nå har det altså gått to uker siden vi kuttet 25 % av sondematen til snuppa vår.
Det har nok ikke vært den store forskjellen enda, men det er jo heller ikke forventet. Og hun har hatt bandasje på høyrehånden frem til i dag, det har nok også hemmet.
Men, i dag syns jeg faktisk hun har spist mer enn før! Og med "mer" mener jeg kanskje 1 kjeks pluss 1 t-skje prim til et måltid i barnehagen. Det er ikke mye, men det er mer enn en kvart kjeks og en t-skje prim ;) Det kan være helt tilfeldig, det vil tiden vise. Nede på riksen spiste hun jo også mye et par dager, før hun ikke ville spise i det hele tatt igjen. Og vi er veldig forberedt på at det vil svinge, hvis hun begynner å spise mer selv.

I går kokte jeg makaroni, hvit saus og fiskeboller til henne, det er en av favorittene. Jeg veide maten før og etter, og det gikk vel ned 15-20 gram. Først ble jeg skuffet, men så begynte jeg å tenke. Vi har jo fjernet 25 % av kaloriene, det tilsvarer da 25 ml melk. Og da spiste hun jo faktisk en god del av den mengden vi har fjernet! (Hun får jo vann istedet for den melken for å unngå væsketap, forresten). Det er jo ikke så aller verst!

Vi sliter litt med at hun pakker fullt i munnen, for så å flytte det litt rundt med tungen til det er most, og så spytte ut. Vet ikke helt hvordan vi skal få bukt med det, men i dag syns jeg det fungerte bedre. Da kom det ikke like mye ut.

Vi får bare fortsette å krysse fingre for at dette går den rette veien :) Vi skal iallfall gjøre vårt beste for å legge til rette for en positiv spiseutvikling!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar